aprilie 06, 2008

eminescu


tocmai luasem posterele pentru cogito de la tipografie şi mă îndreptam spre Sava, să obţin aprobările necesare lipirii afişelor prin liceu. aah, trebuie să scriu odată despre directorii de liceu...
o iau pe str. Eminescu spre piaţa Gemeni. şi în drum îmi dă prin cap să mă opresc şi la Cantemir, să lipesc şi acolo nişte postere.
intru în hol, ăia aveau un soi de serbare. nişte elevi recitau din Eminescu în romînă şi erau imediat dublaţi de alţii, în franceză. erau şi nişte profe plictisite, un roi de colegi gălăgioşi ai prestatorilor şi nelipsiţii elevi de serviciu. zgomot, nimeni nu era atent la săracii recitatori. în fine, toată lumea bucuroasă că se chiuleşte în masă...
întreb de director, elevele de serviciu mi-l îndică în uşa cancelariei. era într-o discuţie grăbită. îi răpesc un minut, îi zic de cogito, îi arăt posterele, îi cer voie să le lipesc. la ăla cu balena strîmbă din nas: bey, vă ţineţi de prostii... muşte, auzi... mă rog... altul!
i-l arăt p-ăla cu Hitler. zice: nu nu, ăsta nu, şi-aşa avem destule probleme cu nebunii ăştia cu rasismul acuma... e nebunia mare, ăsta nu te las să-l pui! altul mai ai? îl scot în sfîrşi pe cel cu Eminescu. silabiseşte greu, îl încurcă şi fontul mai alambicat şi dezobişnuinţa de a citi... îi traduc eu: "cum se numeau surorile Luceafărului poeziei romîneşti?"
A, BUN!!! Ăsta pune-l! Ăsta e bun, cu Luceafărul! Foarte bun!

Niciun comentariu: