aprilie 14, 2008

nea ilie şi nea paul, taximetrişti eterni

Mergeam la Cogito, Linda confiscată de autoritatea parentală, plecată la Sibiu. Deci recurg la soluţia taxi pentru a ajunge la Facultatea de Filosofie. Nu fac comandă, că ştiu că sunt băieţii la colţ, gata să te servească. Mă duc la cel plasat în pole-position, îi zic că vreau la F de F şi, primind acceptul (trebuie să ai acceptul, să te rogi de ei să te ia...), îmi arunc calabalîcul în spate şi mă urc în dreapta. E deja cald, soarele de aprilie lasă geamurile maşinilor fără aer condiţionat în jos.

Ăsta a fost ghinionul meu. Tipul, un mustăcios grăsuţ trecut de 50, vede o doamnă cunoscută trecînd pe trotuar şi o strigă: Mimi, ce faci fată? Strigătul străbate urechile mele şi trece prin geamul deschis, pînă la Mimi. Ce să fac nea Ilie, te luam pe dumneata da văd că te-ai ocupat... Unde te duci? Pînă la Obor... Păi, stai că te iau. Şi către mine: nu vă supăraţi, o iau pe doamna cu copilul (tipa avea un năpîrstoc de om în braţe). Eu rămîn interzis şi mă mut ce să fac...

Trec în cel plasat pe locul 2 la linia de start. Tipul vorbeşte la telefon. Zic: la F de F. Îmi face semn să urc. Amplasez din nou calabalîcul în spate. Nea Paul mă întreabă pe unde vine chestia? Pe cheiul Dîmboviţei, o luăm pe la podul Cotroceni şi facem stînga spre Carrefour. Şi continuă să vorbească la telefon: da mă, hai că uite eu mă duc pînă la facultatea de fizologie... nu mă, spre Grozăveşti încolo, hai să ne vedem la benzinăria aia de la Cotroceni, nuuu la noi la firmă, că mulţi confundă, la podu Cotroceni... sau ia tu mai bine două cafele, pe unde vii pe Cogălniceanu sau pe Berlot?... hai domne, cum să le verşi, doar eşti şofer, le ţii în mînă şi conduci cu o mînă şi un picior... bine, hai, aşa rămîne... şi la sfîrşitul cursei: aaa, aici la cantină.

Să trăieşti nea Paul! ;)

Un comentariu:

Anonim spunea...

:)) mda..din ciclul: :|