martie 05, 2009

un Cogito nou nouț, pentru bucureșteni

dragi copii,
să vă povestec cum a fost.

anul trecut, în toamnă, am vrut să organizez un cogito despre sunete. pentru că avusesem la rând imagini și cuvinte în edițiile III și IV, se impunea să dăm ceva atenție și audio-ului. numai că lucrurile nu s-au legat. timing-ul a fost nefericit, eu am avut mult de lucru în noiembrie. o tentativă am avut, dar nu am reușit să strâng suficienți profi.

acum mă-ntorc cu forțe proaspete. nu cred că o sa fiu mult mai liber în luna mai, pe când preconizez un Cogito V, dar de data asta m-am gândit la o variantă de a îmbina plăcutul cu utilul. adică cogito și hazul lui cu un proiect la care prevăd că o să muncesc (încă) la data propusă.

data propusă: trei week-end-uri începând cu 9 sau cu 16 mai. spuneți și voi când vă convine mai mult. nu știu dacă e cea mai potrivită dată, dar e greu altfel. mai devreme, în aprilie, până în vacanța de Paști, e prea puțin timp să ne organizăm. mai 2, 3 mai iese din discuție, că toată lumea fuge la mare de pe 1. formatul rămâne: cursuri sau discuții sâmbătă și duminică, trei week-end-uri la rând.

proiectul la care lucrez e unul despre București și despre viața noastră în acest oraș. pe care am putea să-l facem mai frumos, mai respirabil, mai cultural sau mai cum vreți voi ca să ne placă. inclusiv mai civilizat. mediul în care pariez eu că se poate este web-ul.

vă propun deci ca la cogito să discutăm despre București, orașul nostru de zi cu zi, și despre reflectarea lui pe internet. sunt câteva întrebări la care mi-ar plăcea în mod special să încercăm să răspundem. such as:
- ce-ți place în București (că trebuie să mai fie ceva)?
- dacă nu-ți place acest oraș, de ce nu te muți din el?
- ce faci ca să-l schimbi, sau să-i schimbi pe oamenii care trăiesc pe lângă tine?
- a! a propos - ar trebui ceva schimbat?
- cum ai vrea tu să arate Bucureștiul?
- ce nu știi despre București și ai vrea să știi?
- cum arată Bucureștiul on-line?

acesta este un mesaj adresat oamenilor care ar putea să țină un curs pe teme bucureștene. poate să fie ceva istoric, artistic, social, mediatic, publicitar, muzeal, ecologist, politic, cultural-urban, sportiv, foto-video-ilustrativ. ideea e să aibă legătură cu Bucureștiul și să poată fi postat on-line. gândiți-vă la ceva creativ într-una din direcțiile astea și dați-mi de știre.

în ce-i privește pe participanți, cogito își păstrează specificul și se adresează elevilor de liceu. dar dacă ai internet și locuiești în București, te califici, poți să vii. vrem dezbateri mai libere și mai aprinse ca niciodată.

sper ca de data asta să promovăm cogito în principal pe web. ar fi în spiritul ediției. așa că vă rog respectuos să dați mai departe.

dacă ești bucureștean și ai internet, vino la Cogito!

Niciun comentariu: