februarie 28, 2008

mărţişor pe trecerea de pietoni

desigur că trebuia să scriu despre 1 Martie, ziua mărţişorului... să arunc în lume o părere inteligentă pro sau contra păstrării acestor tradiţii multiseculare etc. n-am nimic de zis, mie îmi place să dau mărţişoare femeilor pe care le iubesc.
mi s-a întîmplat însă ceva care dă mai multă substanţă acestei bucăţi. eram pe calea victoriei, la trecerea de pietoni de la biserica Kreţulescu. trafic împănat, ca de obicei. eu pe undeva pe o bandă din mijloc. se merge cam bară la bară. în faţa mea se eliberează şi încep să înaintez. în dreapta, un tip frînează, dar nu-mi dau seama că o face pentru că un pieton se angajase în traversare, pentru că el oricum avea maşină în faţă. eu sunt deja pe trecere, în mişcare. acum pot să văd pe geamul din dreapta o tipă blondă cu un căruţ roşu (n-am văzut dacă era copil înăuntru), care îmi face semn cu mîna: ce faci, e trecere. dacă opresc rămîn exact în faţa ei, aşa că trec şi las geamul meu în jos. ea traversează prin spatele maşinii. "mă scuzaţi, nu v-am văzut din cauza maşinii din dreapta!". ei, tipa e tip, un tînăr subţirel şi blonziu, care se-ntoarce şi-mi strigă: "are you stupid? watch where you're fucking going!!!".
mă uit un pic dezamăgit după el şi-mi dau seama că nu e deloc exclus că nu mie să-mi fost adresat acest reproş pe un ton atît de furios. omul s-o fi săturat de traficul de la noi şi de manierele noastre. îmi vine să-i mai strig: "man, we have to LIVE here, you know!?!".

Niciun comentariu: