decembrie 12, 2007

cum am fost arestat în america


pe asta pun pariu că puţini o ştiaţi.
păi să vedeţi cum a fost. acum vreo 2 minute mă gîndeam care o fi fost întîmplarea memorabilă pe care am trăit-o eu în america. şi imediat a săltat la suprafaţă asta.
eram la metrou, ne întorceam din turul pe la organizaţiile non-profit pe care îl dădusem cu un tip de la OSI. unii care se ocupau de integrarea în societate a imigranţilor sud-americani sau asiatici. erau la mama naibii, îmi amintesc că am mers o groază cu metroul.
la întoarcere (stăteam la hj pe 50th avenue cu 7th street, dacă ştiţi locul), într-o staţie de metrou era f mare îmbulzeală. noi aveam toţi abonamente pe-o zi plătite de OSI. eram vreo 10-12 în grup... ee, cine să fie îndeajuns de ghinionist, din toţi ăştia, să fe arestat de poliţia metroului...
venea trenul, se pare, şi toţi se împingeau ca naiba şi îi zoreau pe cei de la aparate. ăştia au nişte grilaje sănătoase de care trebuie să treci, nu ca la noi. trece unu înaintea mea şi the peeps mă zoresc din spate - cmon man move it etc. deci bag repede cartela, dar se întîmplă ceva şi călătoria mi-e halită fără să se deblocheze mecanismu de trecere. băgasem prea repede după cel din faţa mea. or, nu poţi să-ţi bifezi următoarea călătorie decît după 19 minute, cred. ăia împing din spate, unii din grup trecuseră deja şi ne aşteptau pe partea cealaltă... noi găsim rapid o soluţie balcanică - Kitinka (Kristina din Slovacia) bagă cartela ei şi trecem amîndoi.
moment în care NYPD se pune în mişcare. vigilenţi şi alerţi, copoii pîndeau dintr-o cămăruţă specială astfel de abateri teroriste de la regulile de călătorie cu metroul. şi ies vreo 3 gagii, civil, strigă la noi să nu mişcăm şi încă o duzină de alte comenzi răstite, ne iau pe sus şi ne duc în cămăruţa cu pricina. la interogatoriu. explicăm ce s-a-ntîmplat; tipii sunt inflexibili. ne cer documentele, ne amendează cu 60 de dolari pe fiecare, ne freacă un pic ridichea pe un ton răstit. chipurile suntem studenţi şi ar trebui să ne fie un pic ruşine. şi îmi rămîne în cap întrebarea din ciclul prietenia între popoare pe care mi-o adresează unul din ei:
what country are you from? Romania, ok. Slovakia, ok. how would you feel if I did that in your country? how would you feel about me breaking the law of your country?
bine că OSI-ul a plătit şi amenzile. aşa a rămas o afacere americană, în care doi estici au jucat roluri episodice.

Un comentariu:

Anonim spunea...

bietii 'cops' n-au vazut statiile de metrou din Bucuresti in serile cu meciuri de fotbal.
cat despre "them breaking the law in our country"... putem sa ne simtim cum vrem, ei sunt luati in brate de ambasada si dusi acasa.