ianuarie 15, 2008

cei trei muschetari


pe un forum de pe cogitoergosum.ro: "mi-ar plăcea mult să povestesc despre cărţi. despre cum furnicile negre imprimate pe hîrtie te pot induioşa, speria, amuza sau pune pe gînduri.
despre cum ne imaginăm ce citim." cha0tiqu3.
păi, m-ai pus pe gînduri cu imaginatul. iau ca exemplu cei trei muschetari. nu-mi pot imagina personajele cărţii ăsteia. şi e probabil cartea pe care am citit-o de cele mai multe ori în viaţa mea. tu îţi imaginezi cum arată personajele cărţilor pe care le citeşti?
noroc cu ilustraţia de pe copertă - am o ediţie în care apar cei trei pe cai şi d'Artagnan în picioare, în prim plan, iar madam Bonacieux în medalion. pe spate sunt reprezentaţi toţi 4 făcînd legămînt de prietenie. well, ăia sunt muschetarii mei. pe milady sau pe richelieu nu i-au desenat şi nu-mi pot închipui cum arată.
asociez mai degrabă cu personajele anumite reacţii, atitudini. îmi închipui ce ar face Athos dacă i s-ar propune un comision puţin compromiţător. înţeleg prăbuşirea lui Aramis cînd nu mai are veşti de la iubită. dar nu-i pot vedea - personajele trăiesc prin ce fac.
pe de altă parte, mi-aş dori să am o imaginaţie suficient de puternică pentru o plimbare pe străzile cetăţii lui Platon.

4 comentarii:

Anonim spunea...

eu imi imaginez. cam tot ce se descrie, de la musca de pe tavan la peisajul de pe geam. personajele nu atat de mult, poate pt cas mai complexe, dar ideea e ca mi sa intamplat ca la ecranizarea diverselor carti, sa simt ca e ceva in neregula cu actorii pt ca nu se incadrau in portretul meu mental.

michaillos spunea...

asta da, stiu si eu cum vine. in zbor deasupra unui cuib de cuci jack nicholson numai a mcmurphy nu mi s-a parut ca arata. mcmurphy era maaaare;)

charlieeee spunea...

spre marea mea rusine nam citit nici cartea si nam vazut nici filmul. asa ca nu ma pot pronunta.

Anonim spunea...

din cauza "rigorii" cu care citesc bloguri, comentariul este poate intarziat.
eu imi imaginez si personajele, fara sa fac vreun efort. de fapt, uneori chiar fara sa fac referire la text. blonzii din text pot sa fie fara probleme bruneti cu ochelari.
iar ecranizarile bune sunt cele care pana la sfarsitul filmului ma fac sa uit cum imi imaginam eu personajele.