ianuarie 12, 2008

un domn sau starea de chill 2



mai devreme în timp ce mîncam m-a lovit: cineva care a atins starea iniţiatică de chill trebuie să fi devenit un domn! nu vă faceţi griji, mă grăbesc să adaug: sau o doamnă.
o întîmplare care ilustrează în chip fericit această teză:
astă toamnă aveam nu ştiu ce treabă pe la piaţa revoluţiei. greu cu parcarea; Linda sforăia nemulţumită. o iau pe c.a. rosetti dar nu găsesc loc. fac la dreapta pe boteanu. în capăt, un moşulică îmi atrage atenţia să mă întorc, că e poliţie mai încolo şi-mi ia permisul. eu nimic, ies în capăt pe boteanu, văd poliţiştii ocupaţi cu un indisciplinat, ocolesc bcu, o iau pe rosetti şi iar fac dreapta pe boteanu, doar-doar s-o elibera ceva.
nici de data asta nu văd semnul de interzis (pe onoarea mea că e şi prost amplasat, admiţînd că prost sunt în primul rînd eu). numai că acum vin maşini din sens opus. eu - mă ştii doar coane fănică, băţos! dacă n-aş avea ambiţ, dar am ambiţ! - nu mă dau la o parte. nu e loc să trecem că sunt maşini parcate de o parte şi de alta. în faţa mea e un tip cu o skoda care gesticulează şi mă înjură furios, după cum se pare. eu zîmbesc şi dau din umeri; vreau să trec, dă-te la o parte! habar n-am că sunt pe interzis, remember!?!

s-au mai strîns cîteva maşini; au început claxoanele. o tanti lasă geamul în jos şi-mi strigă dă nesimţitule înapoi odată! eu, ambiţ! deşi încep să simt că e ceva suspect. în sfîrşit, dintr-un matiz roşu aflat la vreo 4 maşini mai încolo coboară un domn.

e într-un pulover cărămiziu, puţin cărunt, trecut de 50, cu o figură bonomă. vine agale spre mine, lăsînd uşa maşinii deschisă. parcă totul s-a oprit. face un gest din mînă, prietenos, cumva: ai răbdare, că lămurim imediat. ajunge lîngă mine, las geamul jos. atunci domnul acela spune:
- domnule, dă te rog înapoi! eşti pe sens interzis, n-ai văzut semnul? te rog eu frumos!
- n-am văzut, molfăiesc eu o scuză. şi mă retrag, debusolat. el se întoarce tacticos spre matiz. tipul din skoda nu înţelege ce s-a întîmplat.
m-a umplut de bucurie. ce domn!!! strigam de unul singur în Linda. îl salut. respectele mele!

2 comentarii:

Anonim spunea...

UAU!. Sper sa ajung candva sa fiu chill!. cand o sa fiu mare, vreau sa ma fac domn:), ca nenea cu matiz.

michaillos spunea...

cel mai usor pentru tine e sa incepi cu matizul :D. (disclaimer: eu si geo suntem prieteni vechi, tine la tavaleala...)