ianuarie 25, 2008

te bănuiesc, bă, că nu te cunosc!


rolul de administrator este ca o gaură neagră. te suge. ca o caracatiţă, te prinde în tentaculele lui. îţi injectează otrava plinătăţii de sine. şarpe ispititor deghizat în fetişcană, îţi strecoară în ureche şoapte lascive despre cît eşti de potent. veghezi. te preocupă bunăstarea scării cînd vecinii dorm. vultur cu privire ageră, priveşti din înălţime toate nevoile şi problemele blocului. blocul respiră prin tine.
apartamentul pe care l-am închiriat pentru birou e debranşat de la reţeaua de termoficare. calorifele sunt reci. administratorul intră, cu proprietarul şi cu un vecin venit să-şi recupereze o scară. admin n-are treabă propriu-zis acolo. dar la fel poţi spune despre zeul venit în templu să-şi ridice ofranda.
voi cu ce încălziţi aici? zice. cu reşouri. nu le văd? nu le-am adus încă. nu vă e frig? n-am stat prea mult aici, deocamdată. scandal. proprietarul se inflamează: ce vreţi să spuneţi domnule, că m-am re-branşat la căldură? du-te domle că eşti absurd. păi ştiu băieţii ăştia să facă ei legăturile? dacă am pus DOPURI domle, la calorifere!! stai domle că eu doar am întrebat. vecinul: nu, are dreptate, a întrebat, nu trebuie să vă supăraţi.

zic, nici dumneavoastră nu trebuie să fiţi suspicios. nu vedeţi că e frig? veniţi în camera unde e deja reşou să vedeţi diferenţa. nu domle, nu sunt suspicios, am întrebat. atîta tot. acum atenţie.

vecinul către proprietar, de parcă eu aş fi plecat după ţigări: la urma urmei de ce domle să nu fie suspicios? nu sunt nici trei săptămîni de cînd au venit în bloc. îi cunoaştem de undeva? cum să nu fi suspicios dacă nu cunoşti omul?

într-adevăr, vecine, cum să nu fii?!? - dacă ţi-a îngheţat creierul şi ai vomitat orice urmă de bun simţ după beţia de la terminarea şcolii de maiştri a partidului. - dacă mă suspectezi tocmai de ce ai face tu: ai fura pe rupte, numai să nu te prindă. dacă... ţi-aş da un cot în gură, ai zice că sunt huligan. lasă, fii tu cetăţean!

oo, fraţilor, haideţi să-i mulţumim lui Dumnezeu pentru administratori. fără ei, mizeria ne-ar năpădi casele, scările de bloc, lifturile. sufletele!!! ei ţin flagelul nimicitor al delincvenţei locative sub control. datorită lor putem încă respira. administratorii sunt MAI VITALI CA APA (CALDĂ)!

Niciun comentariu: